ပညာသည္ပိုသည္မရွိအျမဲလိုအပ္ပါသည္

ပညာသည္ပိုသည္မရွိအျမဲလိုအပ္ပါသည္
ပညာမ်ားကိုျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္ဆရာၾကီးမဟုတ္ပါမသိေသးတာေတြရွိပါသည္

Thursday, September 1, 2016

17 hrs ·
ေအာ္တိုဂီယာအေၾကာင္း
********************
ကီလို 100 ေက်ာ္ေနရင္ အ႐ွိန္ကိုO/D
နဲ႔ေလ်ွာ့ပါ ကီလို60/70 ဆိုရင္ အ႐ွိန္ကို2နဲ႔ေလွ်ာ့ပါ Lကေတာ့ဝိတ္နဲ႔အျမင့္တတ္ရင္သံုးပါ...
[ " ကီလို-၁၀၀-ေအးေဆးပါ------ဒါေပမယ့္--၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈--ေပ--သြားေနတာေတာ့-သင္သိပါ-" ]
၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈-ေပ-သြားေနတာကိုအခ်ိန္မီထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွ-ကားတစ္စီးဟာ-ေဘးကင္းစြာရပ္တန္႔သြားမွာပါ-
ကားရဲ႕လားရာအမွန္ကုိ-လက္ကုိင္ေဂြကုိ-ထိန္းခ်ဳပ္လို႔တစ္မ်ိဳး--ကားျမန္ႏႈန္းကုိ-ဂီယာ-ဘရိတ္-မ်ားနဲ႔စနစ္တက်လည္းထိန္းခ်ဳပ္တတ္ရပါေသးတယ္-
အဓိက-ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့-ခုေခတ္ေပၚလူစီး-ကားအားလံုးနီးပါးမွာ-AT/CVT-စနစ္မ်ားနဲ႔လာတဲ့-ေအာ္တုိဂီယာ-ျဖစ္လုိ႔သြားပါၿပီ-
--ယခင္ေမာ္ဒယ္မ်ားမွာ-ပါေနက်--ဂီယာဘုတံၾကီးေဘးနားက--အသီးေလးျဖစ္တဲ့--OverDrive- On/Off--ဆုိတဲ့ဖန္ရွင္ေလးကို--
အရွိန္-90/100km--ေလာက္နဲ႔ေမာင္းေနရင္း--လမ္းရဲ႕-curve--ေတြ-band ---ေတြကိုေရာက္လာတဲ့အခါ--ဘရိတ္ကိုအရင္မဖမ္းပဲ--
-O/D --On-Off--ဖန္ရွင္ဘုေလးကုိ-ဖြင့္လိုက္ပိတ္လိုက္ကစားၿပီးေမာင္းတတ္ဘို႔-ကိုလည္းလက္ေတြ႔ေျပာျပလိုက္ပါတယ္--
-P-နဲ႔-R--ကိုထုိးဘို႔ႏွိပ္လိုက္ရတဲ့ဘုအၾကီးမဟုတ္ပါ---ဒါနဲ႔မမွားပါနဲ႔--
အဆိုးဆံုးက-ဒီဘုေလးအလုပ္လုပ္ပံုကိုဘာမွန္းမသိ-ညာမွန္းမသိပဲ--ကုိင္လို႔ေကာင္း-ၾကည့္လို႔ေကာင္းေအာင္--အလွအပအစြပ္ေတြစြပ္လိုက္တာဟာလည္း-
စနစ္တက်ေမာင္းဘို႔ကုိသင္ေပးလို႔မရေတာ့ပါဘူး--တတ္ႏိုင္ရင္လက္ကိုင္ဂီယာတံကုိဘာမွမစြပ္ပါနဲ႔--ဟုတ္တယ္ဟုတ္-
ဒီ-ဘုေလး-အဖြင့္အပိတ္ကို--ကီလိုမနဲမမ်ားအရွိန္ေလာက္ေရာက္မွ-စမ္းၾကည့္ရင္-
သူ႔ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုကသိသာစြာေတြ႔ရပါတယ္--ျမိဳ႔ထဲေႏွးေႏွးေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့--ထူးျခားတာေတြ႔ရမွာမဟုတ္ပါ---
ဟိုက္ေ၀းလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ--ကီလုိ-မနဲမမ်ားနဲ႔----၉၀-၁၀၀-ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေမာင္းေနရင္း--ေစာေစာကေျပာျပတဲ့-ဂီယာတံလက္ကိုင္ၾကီးေအာက္နားက-
ေဘးဘက္မွာရွိတဲ့-ဒီဘုသီးေလးကုိႏွိပ္လိုက္ရင္--ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ--O/D --On-Off --ဆိုတဲ့လိေမၼာ္ေရာင္-မီးေလးလင္းလာပါလိမ့္မယ္-
-ဒီအခ်ိန္မွာ--ဒီဖန္ရွင္ကစတင္အလုပ္လုပ္ပါၿပီ--
-ကားရဲ႕တက္လာတဲ့-Speed--ကုိ-ကြန္ထရိုးေလးလုပ္လိုက္ပါၿပီ--ကား--အရွိန္ႏႈန္းျမန္လာမႈကို-သတိေပးခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုက္ပါၿပီ-
ဂီယာေဘာက္ေခၚတဲ့ထရန္စမစ္ရွင္းအားကိုးနဲ႔အရွိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာေမာင္းေနတဲ့-ကား-အျမန္ႏႈန္းဟာ-ရုတ္တရက္---စည္း--ကနဲျဖစ္သြားပါၿပီ-
-လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ၾကီး-နဲ႔ေျပးခ်င္တုိင္းေျပးမေနေတာ့ပါဘူး--
-ဒီေတာ့--Over Drive --မျဖစ္ေအာင္ထိန္းထားေပးတဲ့သေဘာလည္းသက္ေရာက္သြားပါတယ္--ဒီအခ်ိန္မွာဘရိတ္ကိုလိုအပ္လို႔ေမွးမယ္-နင္းမယ္ဆုိပါေတာ့-
အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးတစ္ခုက-လိုအပ္သလိုပံ့ပိုးထားလို႔--ဘရိတ္အတြက္လည္းအေထာက္အကူျပဳပါတယ္--
အျမဲတန္း-ဒီဘုေလးကို-ႏွိပ္ထားၿပီးေမာင္းရင္လည္းရပါတယ္----ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ-လိေမၼာ္ေရာင္မီးေလးလင္းလာတာကိုျမင္ရပါမယ္---
ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့-ဟိုက္ေ၀းလမ္းကိုတက္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔အျပီးႏိွပ္ေမာင္းတယ္လို႔သိရပါတယ္--သူ႔အဓိပါယ္အရလည္း--အိုဗါဒရိုက္--မျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားေပးတယ္ဆိုပါတယ္-
သူတုိ႔ကေတာ့-ဆီေလးနဲနဲပိုစားတာကုိဂရုစိုက္ဘို႔မလိုဘူးေလ--ဒီမွာက--ဒါမ်ိဳးကုိလုပ္ဘို႔အသာထား--ဆီစားသက္သာေအာင္-ဘာဂီယာျဖစ္ျဖစ္-
ဖရီးရိုက္ေနတာကုိေတြ႔ေနရပါတယ္----ဂီယာကြန္ထရိုးမပါပဲလြတ္လြတ္လပ္လပ္ၾကီးသြားေနတဲ့ကားဟာအလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္--
ကားရပ္ဘို႔အတြက္-ဘရိတ္တစ္ခုထဲပဲအားကုိးျပဳရေတာ့မယ္--ဒါဟာမေကာင္းပါဘူး--
အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးနဲ႔သံုးၿပီးကားကိုအရွိန္နဲ႔ေမာင္းေနတဲ့အခါ-
-စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ေမာင္းေနတာကိုသိရမယ္---ဒါေပမယ့္--ဆီေတာ့နဲနဲပိုစားပါမယ္----
လမ္းေကြ႔ေတြ-အေစာင္းေတြေရာက္တဲ့အခါ--မွာ--ရုတ္တရက္--အရွိန္မ်ားသြားတာကုိမခံရပါ--OverDrive--ျဖစ္လာမွာကိုတားဆီးေပးထားတာပါ--
နင္းလိုက္ရင္လည္း--စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ကားကေျပးမယ္-လီဗါကိုလႊတ္လိုက္ရင္လည္း--ကားက--ဂီယာေအာက္တစ္ခ်က္ကိုဆင္းသြားသလုိ--ျငိမ့္ကနဲ-
ကြန္ထရိုးအငယ္စားေလး-တစ္ခု၀င္သြားကာ-ထိန္းလို႔သိမ္းလုိ႔ေကာင္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ--ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ထင္တုိင္းမေမာင္းရပါဘူး--
ကိုယ္ေမာင္းႏိုင္တဲ့အေျခအေန-လမ္းအေျခအေနမ်ားကိုတြက္ဆကာ--ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ကြန္ထရိုးနဲ႔ကားကိုေမာင္းရပါတယ္ခင္ဗ်ာ--
[ ဂီယာတံလက္ကိုင္ဘုေပၚလက္ကေလးတင္--ေအာ္တုိဂီယာလို႔-သေဘာမထားပဲ--ဒီ-ဘုသီးေလးကို-လိုအပ္တဲ့အခါ-ဖြင့္လုိက္ပိတ္လိုက္နဲ႔ေမာင္းတတ္ရင္ေတာ့-
အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ-]
-ကားေမာင္းရင္းအပ်င္းလည္းေျပတာကုိေတြ႔ရမွာပါ--လုပ္စရာအလုပ္တစ္ခုကိုလည္းအျမဲလုပ္ၿပီးသားျဖစ္ေနေတာ့--အိပ္ငိုက္လာတဲ့-စိတ္လည္း-
မရွိေတာ့ဘူးေပါ့--
ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္း--ေကြ႔ေတြ-အေစာင္းေတြေတြ႔တာနဲ႔ဘရိတ္ကိုရုတ္တရက္ဖမ္းရင္--ဗဟိုခြါအားတုိ႔--အီနားရွားတုိ႔ဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ကားကေမွာက္တတ္ပါတယ္-
လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္တတ္ပါတယ္----
ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕-ဘရိတ္ဆိုတာ---****ဘီး-၄-ဘီးကိုသာရပ္တန္႔ေစတဲ့ကိရိယာပါ--****
***ကားတစ္စီးလံုးကိုရပ္တန္႔ေစတဲ့--အရာ--မဟုတ္ပါ--ဆိုတာကိုလည္း--သိသူအလြန္နည္းၿပီး--ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ေမာင္းေနၾကသူမ်ားေနလို႔ပါ--
ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့--အိုဗာဒရိုက္ကြန္ထရိုးဘုအေသးေလးက--ေနာက္ေပၚဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့-ကားအခ်ိဳ႔မွာေတာ့သီးျခားပါမလာေတာ့ပါဘူး--
(3- AT--ပဲရွိတဲ့မီနီထရပ္ေခြးဘီလူးအုပ္စုကားမ်ားမွာမပါပါ-)
ဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့-ဒီကားမ်ိဳးမွာေတာ့---D-နဲ႔-ကပ္လ်က္ေနရာမွာ--S--ဆုိၿပီးေရးထားပါတယ္--အရွိန္မ်ားလာရင္--ေစာေစာကေျပာထားတဲ့-ဘုသီးေလးကိုႏွိပ္သကဲ့သို႔---သေဘာထားၿပီး-
ဂီယာတံကုိ-D--ေနရာမွ--S--ေနရာကုိ-ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းလိုက္ပါ---ကားအရွိန္က-စနစ္တက်ေလ်ာ့က်သြားတာကုိေတြ႔ရပါမယ္--ရိုးရိုး-AT-ဂီယာတံက-2-ကုိေျပာင္းလိုက္သလိုပါပဲ-
ဒါလည္း--အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးပါပဲ--မိမိထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့အရွိန္ကိုျပန္ရေတာ့မွ-D-ကုိျပန္ထားလိုက္ပါ--ေျမျပန္႔လုိခရီးေ၀းသြားရင္-
ဒီေလာက္ေတာ့-ကြန္ထရိုးအသီးသီးလုပ္ႏိုင္ရပါမယ္---က်န္တဲ့-ဂီယာ-ေနရာျပ-2-တို႔--L--တို႔အေၾကာင္းကေတာ့--သာမာန္ေမာင္းမယ့္သူမ်ားအတြက္-ေနျပည္ေတာ္လိုေျမျပန္႔လမ္းအတြက္-
သံုးစရာမလိုပါ---ေတာင္ေပၚ/ေျမျပန္႔-တက္လိုက္ဆင္းလိုက္လုပ္တဲ့အခါမွသံုးရမွာမို႔-ခုေတာ့ရွင္းမျပေသးပါဘူး--ခုေျပာေနတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔မဆိုင္လို႔ပါ-
ခုလိုအခါမ်ိဳးခရီးသြားရာသီေရာက္လာတာနဲ႔အမွ်-အျမန္လမ္းအသီးသီးမွာ-ကားမ်ိဳးစံု-က-မိုင္နာ-ေရာ-ေမဂ်ာေရာ-အက္ဆီးဒင့္ခဏ-ခဏျဖစ္ေနၾကတာကိုလည္း-
ေတြ႔ေန-ျမင္ေနရေတာ့-ေျဖေဖ်ာက္ဘို႔လည္းမလြယ္-မ်က္စိထဲတ၀ဲ၀ဲလည္လည္-ျမင္ရအားၾကီးလုိ႔--မ်က္စိေနာက္-နားျငီးေအာင္သတိေပးစကားေျပာၾကားေနရတာပါ-
ထပ္မံၿပီး-ခု-ဆက္တုိက္ေရာက္ရွိလာတဲ့ေခတ္မီကားမ်ားအေၾကာင္းထဲက--ေခတ္မီကိရိယာကြန္ထရိုးမ်ားအေၾကာင္းလည္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္-
ဘရိတ္စနစ္မ်ားကလည္း--ABS--ဆုိတဲ့--Anti Locked Braking System---မ်ားပါလာၾကပါတယ္----
ဘရိတ္စနစ္ကိုစေျပာပါ့မယ္----ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္တဲ့ပံုစံကို-ဘီးကုိ-ေလာ့ခ်လိုက္တယ္ေပါ့--ဘရိတ္ကို-လႊတ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့--ေလာ့မခ်လိုက္ေတာ့ဘူးေပါ့-
ကဲ--အန္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္ဆုိတာ-ဘာကိုလဲဆုိေတာ့--ဘရိတ္ကုိရုတ္တရက္-ေလာ့ခ်လိုက္တာကေန-ခဏျပန္လႊတ္---ၿပီးမွ-တစ္ဘီးခ်င္းစီကုိ-
လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္အရ--ဖိအားကုိစနစ္တက်တြက္ခ်က္လႊတ္ေပးလို႔-ဘရိတ္အမိညင္သာသြားပါတယ္-အင္မတန္ျမန္တဲ့အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ-ကြန္ျပဴတာအာရံုခံ
စနစ္မ်ားက-ဘရိတ္ဘူစတာ-ကိရိယာကတစ္ဆင့့္-ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕-ဟိုက္ဒေရာလစ္ပိုက္-အသီးသီးကုိသက္ဆုိင္ရာရွိသင့္တဲ့ဖိအားအလိုက္တြက္ခ်က္လႊတ္လိုက္ပါၿပီ-
ကားတစ္စီးတည့္တည့္မတ္မတ္သြားေနတဲ့ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအတြင္းမွာသာ-ဘီး-ေလးဘီးကအညီအမွ်လည္ေပးပါတယ္--ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ-ဘီး-၄-ဘီးရဲ႕-ဘရိတ္ကုိေတာ့-
အညီအမွ်ဖမ္းေပးပါလိမ့္မယ္--ဒီအေျခအေနနဲ႔-ဒက္စေတာ့-ဆုိတဲ့-တစ္ခ်က္ေကာင္းအျမန္ဖမ္းခဲ့ရင္-ယခင္ကားေဟာင္းမ်ားအတြက္စနစ္ေဟာင္းနဲ႔ဆုိပါက-
ကြ်ိ-အိ-အိ-ဗ်ိ---ဆိုတဲ့--လမ္းနဲ႔တာယာပြတ္သံက်ိမ္းေသထြက္မွာပါ---
လမ္းမွာလည္းျမင္မေကာင္း--ေအာင္--တာယာပြတ္သြားတဲ့လမ္းေၾကာင္းဟာလည္း-ေျမြလိမ္-ေျမြေကာက္-သဏၱန္က်န္ခဲ့မွာပါ--
ကားရပ္သြားေပမယ့္-အိေျႏၵပ်က္ပါတယ္----ဘရိတ္မိၿပီးခ်ိန္-တာယာအားလံုးရပ္ၿပီးခ်ိန္ေရာက္မွ-ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲလိုက္တဲ့-အရွိန္နဲ႔-ေရွ႔က -Object-တစ္ခုခုကို
သြားတုိက္ပါလိမ့္မယ္---ဒီအခ်ိန္မွာကားဟာ-ဘီးတတ္ထားတယ္ဆုိေသာျငားလည္း--ဘီးေတြအားလံုးရပ္လ်က္အေနထားနဲ႔ျဖစ္ကုန္လို႔-
-အရာ၀တၱဳတံုးၾကီးတစ္ခုလိုျဖစ္သြားၿပီး--အီနားရွားသေဘာနဲ႔ေရြ႔ျမဲေရြ႔ေနလိုတဲ့သေဘာရွိေနလို႔----လမ္းနဲ႔-ဘီးရပ္လ်က္အေနထားတုိ႔ရဲ႕-ပြတ္မႈအေနထားျဖစ္စဥ္မ်ားအရ-
တစ္နည္းအားျဖင့္--ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ေတာ့မွ-လမ္းေဘးကိုထိုးက်သြားတာတုိ႔--ေရွ႔ကားကိုလြဲသြားေပမယ့္--ေဘးကေက်ာ္တက္လာတဲ့ကားနဲ႔-ေတြ႔သြားၾကတာတို႔
ျဖစ္ၾကရပါတယ္--တစ္နည္းအားျဖင့္-ဘရိတ္အမိၾကမ္းခဲ့လို႔--ဒရြတ္ဆြဲသြားတဲ့ျပသနာဆိုးက်ိဳးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ--ဘီးမလည္ေတာ့-ကားရဲ႕လားရာကုိကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး-
ကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္တဲ့သေဘာတရားမ်ားကုိေျပာျပရရင္--ရွင္းေလရႈပ္ေလေတာ့နဲနဲျဖစ္ပါမယ္-ခုေျပာမယ့္သေဘာတရားမ်ားကို-ဂရုတစ္စိုက္-ေတာ့ရွိလိုက္ပါ-
ကားမ်ားမွာရွိတဲ့တာယာပန္းအားလံုးဟာတစ္ေျပးတည္းအထူအပါး-ပံုစံဒီဇိုင္းမရွိႏိုင္ပါ--
ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕ထိေတြ႔ေနတဲ့-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္-အႏုအၾကမ္းလည္း--မတူႏိုင္ပါ--
ဒီေတာ့-ပြတ္မႈသေဘာတရားအရ-
-တာယာမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း---ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး---
-တာယာႏုနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း-ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး-
တာယာႏုနဲ႔လမ္းေခ်ာေခ်ာက-ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး-
တာယာၾကမ္းနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ႏုႏုထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး---ဆုိတဲ့အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအလိုက္-ဘီးတဘီးခ်င္းစီရဲ႔ဘရိတ္မိပံုမတူႏိုင္ပါ--
ဒါေၾကာင့္လမ္းမွာ--ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲေၾကာင္းမ်ားက--ရထားသံလမ္းလိုမ်ဥ္းျပိဳင္အေနအထားဘယ္ေတာ့မွမရွိႏိုင္ေတာ့ပဲ--ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္သဏၱန္က်န္ခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ-
ယခင္ကားမ်ားက--ပါစကယ္ရဲ႕-ဖိအားဆပြားနိယာမကိုအေျခခံထားတဲ့-ဟုိက္ဒေရာလစ္ဘရိတ္ပါ--ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္-ဘရိတ္ကိုမိသထက္မိေအာင္-
ပတ္၀န္းက်င္ေလထုအက္တေမာစဖီးယားကုိထပ္မံေစခို္င္းဘို႔--ဒူရိုဆာဗိုဘရိတ္ဆိုတဲ့စနစ္ကိုလည္းထြင္ခဲ့ၾကျပန္တယ္---ဆာဗိုဆိုတဲ့အတိုေကာက္ေခၚတဲ့စနစ္ကို
မွတ္မိၾကမွာပါ--နာမည္ၾကီး--တိုယိုတာဟိုင္းလပ္--ဒိုင္နာတုိ႔ဆိုတာ--ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ေမာင္းလာၾကတဲ့လိုင္းကားမ်ားပါ---
ဒါေပမယ့္သူတုိ႔ကားမ်ားမွာဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲသြားတယ္ပဲထား--ေဘ့စစ္အေျခခံဆိုတဲ့ကားေမာင္းတဲ့နည္းပညာကိုညက္ညက္ေညာေညာေနာေက်ေနတဲ့-
ကားေမာင္းသူမ်ားဆုိေတာ့---ဘရိတ္ကိုဒီအတုိင္းမဖမ္း--တစ္ဆင့္နိမ့္-ဂီယာေဒါင္းၿပီးမွဖမ္းတတ္တဲ့ေကာင္းမြန္တဲ့အမူအက်င့္ေလးမ်ားကိုလည္း-
မူလလက္ေဟာင္းဒရိုင္ဗာၾကီးမ်ားက-အေလ့အက်င့္လုပ္ထားၾကပါတယ္---ဒီေတာ့--ေရာက္ရွိဂီယာမွတစ္ဆင့္နိမ့္ဂီယာကုိေဒါင္းလုိက္တဲ့အေျခအေနကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့--
အင္တီေလာ့ပါပဲ---အတားအဆီးေတြ႔ရင္ရုတ္တရက္ဘရိတ္နဲ႔ခဏေမွးလိုက္တယ္-ၿပီးရင္အျမန္ဆံုးဂီယာကုိ-ေအာက္တစ္ဆင့္ဂီယာသုိ႔-
လီဗါပုတ္ေဒါင္း-ၿပီးမွ-ဘရိတ္ကိုအပိုင္ဖမ္းၾကပါတယ္-
တစ္ခ်ိဳ႔လူမ်ားသတိထားမိၾကမွာပါ--ကားက-ရုတ္တရက္စက္သံဆူတက္လာၿပီး--ျမန္ႏႈန္းက-စည္းစည္းလံုးလံုးက်သြားပါတယ္---တစ္နည္းအားျဖင့္-အတိုင္းအတာတစ္ခုညင္သာပါတယ္-
ဘီးေလးဘီးကိုဘရိတ္ရႈးနဲ႔မဖမ္းပဲ-ကားအင္ဂ်င္ကြန္ပရက္ရွင္းနဲ႔ျပန္လည္ဖမ္းေပးလိုက္တဲ့သေဘာပါ--ဒါမွကားတစ္စီးလံုးကုိဘီးအရင္မရပ္ေစပဲ-တေျဖးေျဖးခ်င္းရပ္ေပးမွာပါ-
ခုေခတ္ေပၚကားမ်ားရဲ႕အင္န္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္ကဘီးအားလံုးကုိအညီအမွ်အပိုင္ခ်က္ခ်င္းဖမ္းမေပးပါဘူး-
-ဖိလိုက္ၿပီးမွနဲနဲခ်င္းျပန္လႊတ္လိုက္-လိုသေလာက္ျပန္ဖမ္းေပးလိုက္-
ဆုိတဲ့အလုပ္ကုိ--ကြန္ျပဴတာအာရံုခံနဲ႔ခ်ိန္ညွိလႊတ္ေနပါတယ္--ကားေအာက္ပိုင္းလုပ္တဲ့အခါဘီးမ်ားကိုေသခ်ာစြာေလ့လာလိုက္ပါ-
ဘီးမ်ားလည္တဲ့ေနရာမ်ားမွာအင္န္တီေလာ့ဘရိတ္အတြက္ဘီးလည္ပတ္မႈအေရအတြက္ကုိတြက္ေပးတဲ့-ပြိဳင့္ေလးမ်ား--ဆင္ဆာမ်ား-ေဆာ့ကက္မ်ား-ကိုေတြ႔ၾကရမွာပါ-
ဒီသေဘာတရားကိုမသိတဲ့-ေအာက္ပိုင္းဆရာမ်ား-ေအာက္ပိုင္းလုပ္လိုက္တဲ့ကားမ်ားကို-ျပန္တတ္ေပးဘို႔-ဟိုေဆာ့ကက္က်န္-ဟုိ-၀ါယာက်န္ခဲ့လို႔-
ေအာက္ပိုင္းျပင္လိုက္ခါမွဘရိတ္စနစ္မေကာင္းျဖစ္သြားရတဲ့ကားမ်ားနဲ႔လည္းၾကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္--အနဲဆံုး-ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ--ABS--ဆိုတဲ့မီးနီလင္းျပလာလိမ့္မယ္-
ဒါကိုလည္း--AirBag--နဲ႔ထပ္ၿပီးအမွတ္မမွားနဲ႔---
ABS-ကြန္ထရိုးက-နဲနဲလည္တဲ့ဘီးကို-နဲနဲပဲညွစ္--မ်ားမ်ားလည္တဲ့ဘီးကုိမ်ားမ်ားညွစ္-
မနဲမမ်ားလည္တဲ့ဘီးကိုမနဲမမ်ားညွစ္--တတ္ႏိုင္သေလာက္-ဘရိတ္အမိၾကမ္းလို႔ဘီးေတြဒရြတ္ဆြဲမသြားေအာင္ေသခ်ာခ်ိန္ညွိဖမ္းၾကကြာ-
ဆိုၿပီးအမိိန္႔ေပးေနလို႔-မိေတာ့မိတယ္-အမိမၾကမ္းေတာ့ဘူး---ဒီေတာ့-ဘရိတ္-ဒရြတ္ဆြဲသံေတြလည္းမၾကားရသေလာက္ပါပဲ--
ဒါကိုမီးပြိဳင့္မွာမီး၀ါမိလို႔မလြတ္တလြတ္ျဖစ္သြားတဲ့ကားမ်ားရပ္သြားတဲ့ပံုကုိၾကည့္လိုက္ရင္---ကားေတာ့ရပ္သြားတယ္--ဘရိတ္ဒရြတ္ေၾကာင္းလည္းမရွိ-အသံလည္း
မၾကားရသေလာက္ပါပဲ--မီးပြိဳင့္မွာျငိမ့္ခနဲေတာ့ထုိးထိုးရပ္သြားပါတယ္--
ဒါေပမယ့္--နဲနဲေလးမမိတမိနဲ႔-ဒက္စေတာ့ဆုိတာမျဖစ္လို႔--ေရွ႔ကားေနာက္ပိုင္းေလးမ်ားကို-Kiss me quick--သြားလုပ္ၾကေတာ့-ခဏ-ခဏျမင္မိပါတယ္--
တက္စီလုပ္ဆြဲစားေနၾကတဲ့--ပရိုေဘာက္-၁၀-စီးမွာ-၈-စီးေလာက္--ေနာက္ဖက္အဖံုးေလးေတြပိန္ခ်ိဳင့္ေနၾကကိုျမင္ၾကရမွာပါ-ဒါဟာလည္းသက္ေသတစ္မ်ိဳးပါပဲ-
ဒီပံုေလးတစ္ပံုလည္းၾကံဳလို႔တင္ထားေပးလိုက္တယ္---ဒီေတာ့အျပင္မွာအေတြ႔အၾကံဳအရလူေျပာမ်ားေနတဲ့အေျပာကိုနားေထာင္ၾကည့္ပါအံုး--
ေအာ္တိုဂီယာေတြရဲ႔ဘရိတ္က--ရိုးရိုးဂီယာေလာက္အမိမေကာင္းဘူးတဲ့--
ဒါေၾကာင့္ေအာ္တိုဂီယာေတြက-အက္ဆီးဒင့္ပုိအျဖစ္မ်ားတာတဲ့----
ဒါဟာအမွားမွတ္-အမွတ္မွားေနၾကတာပါ---ရိုးရိုးဂီယာနဲ႔လာလာ-ေအာ္တိုဂီယာနဲ႔လာလာ-ဘရိတ္စနစ္ကေတာ့အမ်ားအားျဖင့္-ABS--ဆုိတဲ့ဘရိတ္စနစ္ျဖစ္လို႔သြားပါၿပီ-
ဘယ္သူကပိုေကာင္းတယ္မရွိေတာ့ပါဘူး--ဒါေပမယ့္-ေအာ္တိုဂီယာမွာ--AT ---CVT--ဆုိၿပီးထပ္ကြန္႔ထားပါတယ္--AT-ဂီယာနဲ႔ကားမ်ားက-ဂီယာတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုအကူး
အေျပာင္းမွာၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေလးမဆိုသေလာက္ရွိပါတယ္---ယခင္-မတ္တူးလုိကားမ်ိဳးမွာစထြက္ထြက္ခ်င္း--ကလပ္ေခ်ာ္ေနသလို--ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္-
ဂီယာခ်ိန္းရင္လည္း--စက္သံေျပာင္းေနတဲ့အသံကိုသိသာစြာၾကားရတတ္ပါတယ္---
CVT--တတ္ထားတဲ့--ဘယ္လ္တာ--ဗစ္ဇ္လိုကားေလးေတြမွာေတာ့--Continuously Variable Transmission--ဆိုတဲ့အဓိပါယ္အတိုင္း--စထြက္ကထဲက-ကားက
ေငါက္ကနဲစထြက္ေပးပါတယ္--ဂီယာခ်ိန္းသြားရင္လည္း-ဆက္တိုက္မသိမသာခ်ိန္းသြားလို႔--ဆီစားသက္သာတာ--အထေကာင္းတာ-ကိုလက္ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္-
ယခင္က-ရိုးရိုးဂီယာ-တတ္ကားမ်ားက-အထေႏွးပါတယ္---အရွိန္ရလာလို႔ေနာက္ဆံုးဂီယာနဲ႔ေမာင္းတယ္ထား--လီဗါကိုလႊတ္လုိက္ရင္-ဂီယာကြန္ထရိုးနဲ႔မို႔-
ကားက-စည္းကနဲရွိေနေပးပါတယ္---ကြ်မ္းက်င္မႈအရ-ေအာက္တဆင့္ဂီယာကိုျပန္ေဒါင္းႏိုင္ပါက--ကားက-အရွိန္ထပ္ေသသြားပါတယ္-
ယခုေအာ္တုိဂီယာေတြကေတာ့-ရိုးရိုးဂီယာကားမ်ားထက္အထျမန္သြားပါၿပီ--ဒါကလည္းအက္ဆီးဒင့္ပိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္-
ေအာ္တုိဂီယာကေတာ့--လီဗါေလွ်ာ့လိုက္ရင္ေအာ္တိုကလပ္အလုပ္ကုိလည္းလုပ္ေပးေနပါတယ္--လိုအပ္တဲ့ဂီယာကုိအလိုအေလ်ာက္ခ်ိန္းေပးဘို႔အတြက္ပါ-
ဒီေတာ့-လီဗါေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အခါ-ေခတၱဖရီးသေဘာမ်ိဳးေတာ့ျဖစ္သြားပါတယ္--ဒီေတာ့ဘရိတ္ဖမ္းတဲ့အခ်ိန္မွာရိုးရိုးဂီယာေလာက္အမိမပိုင္ဘူးထင္္ရလုိ႔ပါ--
ဒါကေတာ့အထင္ပါ--ဘရိတ္က-ဘရိတ္အလုပ္ကုိပိုင္ႏိုင္စြာလုပ္ေပးပါတယ္--စိတ္ထင္လို႔ပါ---
ဒီေတာ့ရိုးရိုးဂီယာလုိဘရိတ္ပိုမိေအာင္ဖမ္းခ်င္ရင္--ရိုးရိုးAT--ဆို-D-မွာေမာင္းေနရင္း- 2-ကုိ-ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းၿပီးမွဘရိတ္ဖမ္းၾကည့္ပါ-
ဂီယာေဒါင္းၿပီးဘရိတ္ဖမ္းလိုက္တဲ့သေဘာကိုေတြ႔ပါလိမ့္မယ္-
ဇစ္ဇက္ဂီယာဆုိရင္ေတာ့--D-မွ-S--ကုိေျပာင္းၿပီးမွဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ပါ----စိတ္ခ်လက္ခ်ျပန္ေမာင္းေတာ့မွ-D--ကုိျပန္ပို႔ၿပီးေမာင္းလိုက္ေပါ့---
ေခတ္ေပၚကားမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လို႔-ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္းၾကတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ--ေအာ္တိုဂီယာ-ဆိုၿပီး--အျမဲတန္း--D-နဲ႔ေတာက္ေလွ်ာက္မေမာင္းသင့္ပါဘူး-
အိုဗာစပိျဖစ္လာလို႔-အခ်ိန္မီျပန္ထိမ္းသိမ္းခ်င္ရင္---OD/OnOff---တုိ႔---D-မွ-2--ေနရာသို႔-----D-မွ-S-ေနရာသို႔ေခတၱေျပာင္းၿပီးေမာင္းသင့္ပါေၾကာင္း--
ဒီလိုနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း---ၾကိဳတင္ခါ-ဇာတ္တိုက္ေလ့က်င့္ထားၾကရင္ျဖင့္-----
၁-စကၠန္႔မွာ--၈၈-ေပ-သြားေနတဲ့ကားအလ်င္ကို--အႏၱရာယ္အတြင္းမွအခ်ိန္မီထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း---
မိတ္ေဆြတုိ႔ကို-ယာဥ္အႏၱရာယ္--လမ္းအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစဘို႔----နည္းလမ္းေကာင္းေလးညႊန္ျပလုိက္ပါတယ္---
မွတ္မွတ္ရရ--ျမန္မာႏွစ္ဆန္း-၂-ရက္ေန႔မွာေပါ့ဗ်ာ---
ကားမိတ္ေဆြမ်ားကိုခင္မင္လ်က္--
ကိုသက္-
Credit: Kothet Win
စည္သူေဆြ

No comments:

Post a Comment